ЕВРОПЕЙСКИ ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНИ КАРТИ  ОТ 1 ЯНУАРИ 2007 Г.

 

НЗОК ще бъде готова от 1 януари 2007 г. да издава Европейска здравноосигурителна карта на всеки здравноосигурен български гражданин, който пътува в чужбина. С нея гражданите ще получават спешна и неотложна медицинска помощ при временно пребиваване в страна-членка на Европейския съюз и в държавите от Европейското икономическо пространство, която ще се заплаща от НЗОК.Създаването на Европейската здравноосигурителна карта се инициира от държавните и правителствени ръководители на страните-членки на Европейския съюз по време на Европейския съвет в Барселона през март 2002 г. Там е приет план за действие, целящ отстраняване на препятствията пред географската и професионална  мобилност в рамките на Европейския съюз. Едно от решенията, свързани с улесняването на свободното движение на хора, касае създаването на Европейска здравноосигурителна карта – European Health Insurance Card (ЕЗОК/EHIC). През 2003 г. Европейската комисия публикува в своето официално издание няколко решения, с които се дава правната рамка за въвеждането на ЕЗОК.ЕЗОК цели да улесни здравноосигурените граждани на една държава-членка на Европейския съюз, временно пребиваващи на територията на друга държава-членка - при необходимост - да получат спешна и неотложна медицинска помощ в държавата на временното им пребиваване. Картата се издава на всички категории временно пребиваващи в друга държава-членка: туристи, студенти, командировани, служители в международния транспорт или търсещи работа. Всяка държава сама преценява начина, по който да издава ЕЗОК на своите здравноосигурени граждани.ЕЗОК важи за:всички държави-членки на Европейския съюз;останалите държави от Европейското икономическо пространство (Норвегия, Исландия, Лихтенщайн);Конфедерация Швейцария (за издадените ЕЗОК в България и Румъния – след подписване на допълнително двустранно споразумение между ЕС и Швейцария!).Всяка държава може да избира дали да издаде само Европейска здравноосигурителна карта, или да комбинира в един носител Националната и Европейската здравноосигурителна карта. Тези опции са предвидени, за да може всяка страна да избере най-изгодния за нея вариант както в организационен, така и във финансов аспект.ЕЗОК е личен документ с големината и формата на дебитна карта и засега съдържа само основна информация :Име, презиме и фамилия на притежателя на картата, изписани с латински букви - както в задграничния паспорт/личен документ;Единен граждански номер на осигурения (за България) или личен идентификационен (осигурителен) номер - в другите държави-членки;Период на валидност на картата – той е оставен на избора на всяка държава-членказа България - 1 г. в общия случай;10 г. за пенсионерите с пенсия за осигурителен стаж и възраст;за получателите на инвалидна пенсия – за срока на отпуснатото обезщетение, но не повече от 10 г.за непълнолетните – до навършването на пълнолетие, но  за не по-малко от 1 г. и за не повече от 5 г.Държавите-членки сами избират периода на валидност на  ЕЗОК. Въпреки тази гъвкавост обаче, Европейската комисия препоръчва срокът да е такъв, че да покрива целия период на временно пребиваване на съответния гражданин в чуждата страна;Код ISO на държавата – членка (кодът се дава от ЕК);Идентификационен номер на здравноосигурителната институция, която я издава, и нейното име;Номер на картата (за намаляване на риска от фалшификация). Предвижда се в европейски план поетапно преминаване на ЕЗОК към карта с електронен носител (е-EHIC), което ще даде възможност за достъп до чисто медицинската информация за пациента – до електронното му здравно досие. Все още не може да се прогнозира в какви срокове ще се осъществи преминаването към електронен носител. ЕЗОК замества няколко европейски формуляра, които до въвеждането й са били необходими за получаване на спешна или неотложна помощ при временно пребиваване в друга държава-членка.  С ЕЗОК се съкращават и опростяват бюрократичните процедури - достатъчно е притежателят й да я представи на лекаря и по отношение на спешната и неотложна помощ пациентът се третира като гражданин на страната, в която пребивава. Разплащането за медицинските услуги се осъществява между здравноосигурителните институции на собствената страна и на страната, в която е получена помощта. За да се случи това, пациентът трябва да е получил медицинска помощ в здравно заведение или при лекар, които имат договор с местната здравноосигурителна институция.ЕЗОК удостоверява наличие на непрекъснати здравноосигурителни права у приносителя й – по нашето законодателство това означава гражданите да не са прекъсвали плащането на здравноосигурителните си вноски за период по-голям от 3 месеца. Картата ще се издава след подаване на молба (по образец) в РЗОК и ще се получава до 30 дни от подаване на молбата. Предвидено е и експресно издаване за 5 дни. Гражданите ще заплащат за издаването на ЕЗОК, като сумата ще бъде ясна след като приключи процедурата за избор на фирма изпълнител, която ще я изработва.Притежателите на ЕЗОК имат право на всяка необходима медицинска помощ, която им дава възможност да продължат техния престой при безопасни медицински условия. С други думи, да не бъдат принудени по медицински показатели да прекъснат престоя си преди планираната от тях дата. Спешната и неотложна помощ се простират до там, докъдето лекуващият лекар прецени, че е отстранена непосредствената опасност за живота и здравето на пациента.Всяка друга доболнична (и амбулаторна) помощ за състояния, които не представляват непосредствена опасност за здравето и живота на пациента (не са за спешни или неотложни състояния), може да се оказва, при временно пребиваване, на осигурения пациент за сметка на компетентната му здравноосигурителна институция само при две хипотези:Ако осигурителната институция предварително е дала съгласието си за оказването на тази медицинска услуга и го е удостоверила чрез издаването на съответен Е-формуляр.2. Ако  няма предварително съгласие на компетентната здравноосигурителната институция, пациентът заплаща за оказаната услуга, но след това осигурителната институция му възстановява тази част от сумата, която би платила за същата услуга на територията на собствената си страна. Останалата част от сумата (ако има разлика) остава за сметка на пациента.Планираната болнична помощ се оказва за сметка на компетентната здравнооосигурителна институция, само ако тя предварително е дала разрешение за това.  Всеки случай на болнично лечение в чужбина се преценява индивидуално, като се вземат предвид всички условия и изисквания на националното и на европейското здравноосигурително законодателство.Без предварително разрешение от компетентния носител болнична помощ се предоставя само при спешни и неотложни медицински състояния.

 

Аз съм здравноосигурен.

 Имам право на:

·         достъпна и качествена здравна помощ;

·         информация за здравословното ми състояние и методите за лечението ми;

·         първична извънболнична медицинска помощ;

·         специализирана извънболнична медицинска помощ;

·         медико-диагностични изследвания;

·         високоспециализирани медицински дейности;

·         болнична помощ;

·         лекарства за домашно лечение;

·         мнение на повече от един лекар за диагнозата, лечението и прогнозата на заболяването ми:

·         отказ от лечение.

 

Всичко, което съм споделил с лекаря, е поверително.

 

Ако не съм доволен от качеството на медицинската и стоматологична помощ, оказана ми от договорен партньор на НЗОК/РЗОК, мога да подам писмен сигнал до директора на районната здравноосигурителна каса по местоживеене или до директора на Националната здравноосигурителна каса. В случай на неправомерно взета сума трябва да приложа и копие от финансовия документ, издаден от лечебното заведение.

Контролните органи ще извършат проверка за изясняване на фактите и ще получа писмен отговор на подадения сигнал.

 

Като пациент имам право на информирано съгласие:

Информирано съгласие е своевременното предоставяне на медицинска информация в подходяща форма и обем, което дава възможност за избор на лечение. За получаването на информирано съгласие лекуващият лекар (стоматолог) уведомява пациента, съответно неговия родител, настойник или попечител.

В случаите, когато е налице отказ на родителя, настойника или попечителя и е застрашен животът на пациента, ръководителят на лечебното заведение може да вземе решение за осъществяване на животоспасяващо лечение.

 

Всяка медицинска и стоматологична дейност, свързана с моето лечение, се осъществява след изразено от мен информирано съгласие.

Лекуващият лекар или стоматолог трябва да ме уведоми за:

·         диагнозата и характера на заболяването ми;

·         целите, начина и различните възможности на лечението, както и очакваните резултати и прогнозата;

·         рисковете, свързани с предлаганото лечение, включително страничните ефекти и нежеланите лекарствени реакции, болка и други неудобства;

·         вероятността от благоприятно повлияване или риска за здравето при прилагане на други методи на лечение, както и при отказ от лечение.

·         повишения риск за живота и здравето при хирургични операции, обща упойка и при други сложни медицински манипулации (В тези случаи информираното съгласие се предоставя в писмена форма.)

 

Аз избрах свободно своя личен лекар.

От него получих личната си здравноосигурителна книжка.

Към личния си лекар се обръщам винаги, когато имам здравословен проблем и се нуждая от консултация, изследвания, домашно или болнично лечение, както и за предписване на лекарства.

 

Ако пребивавам в друго населено място за срок до един месец и трябва да получа медицинска помощ, мога да се обърна към всеки общопрактикуващ лекар за съдействие. Необходимо е да му представя здравноосигурителната си книжка.

Ако ми се налага да пребивавам в друго населено място за срок от един до пет месеца, трябва да направя временен избор на общопрактикуващ лекар.  За целта трябва да закупя от районната здравноосигурителна каса или от книжарница за медицинска документация регистрационен формуляр за временен избор. Формулярът се попълва от лекаря, който ще ме обслужва за периода на пребиваването ми на новото място.  При изтичане на срока на временния избор автоматично се възстановява постоянният ми избор на общопрактикуващ лекар.

 

Ако не съм доволен от общопрактикуващия лекар или отида да живея на друго място, имам право да си избера нов личен лекар. Това става два пъти в годината – от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември. За смяната ми е нужен специален талон-формуляр, който трябва да закупя от от районната здравноосигурителна каса или от книжарница за медицинска документация. С формуляра трябва да отида при новоизбрания личен лекар и на място да попълня моите, и на лекаря, лични данни. Трябва да представя на новоизбрания лекар и здравноосигурителна книжка (или третия екземпляр от регистрационния формуляр, ако нямам здравноосигурителна книжка).  Не е необходимо да уведомявам досегашния си личен лекар за извършената смяна.

 

Имам здравословен проблем.

Посещавам личния си лекар. Той ме преглежда и ми назначава лечение.

В лекарския кабинет е изложена информация кои категории хора са освободени от потребителска такса за медицински и стоматологични услуги. Ако не попадам в изброените категории, заплащам потребителска такса в размер на 1% от минималната работна заплата за страната, което в момента представлява 1.50 лв.

 

Трябва да ми се направят изследвания.

Лекарят ме изпраща с направление за медико-диагностични изследвания в лаборатория. Направлението може да се използва до 30 календарни дни от издаването му.

В лабораторията заплащам такса за вземане на биологичен материал, не по-висока от 2.00 лв., независимо от броя на изследванията, които ми се правят.

 

Нуждая се от консултация при лекар специалист.

Моят личен лекар ме изпраща с талон-направление при лекар със съответната специалност. Направлението може да се ползва до 30 календарни дни от издаването му.

Лекарят специалист ме преглежда, и ако се нуждая от допълнителни изследвания, издава направление за тях. Той ми назначава лечение. До 30 календарни дни от първия преглед при специалиста, той може да назначи допълнителни прегледи, в зависимост от състоянието ми.

За всяко посещение при лекаря заплащам потребителска такса от 1.50 лв. (1%  от минималната работна заплата). 

 

Трябва да се лекувам вкъщи.

Лекуващият лекар назначава лечение. Той ми издава болничен лист за срок до 7 дни без прекъсване, но за не повече от  40 дни с прекъсване в една календарна година.

 

 

За домашното ми лечение са необходими  лекарства.

Лекарят ме информира кои медикаменти се заплащат частично или изцяло от НЗОК. Предписва ми лекарствата на рецепта-бланка на НЗОК и аз ги получавам от аптека, която е сключила договор с касата. Ако здравната каса не поема изцяло цената на предписаните лекарства, доплащам нужната сума.

Ако лекарствата за моето лечение не се заплащат от НЗОК, лекарят издава обикновена рецепта и аз мога да ги купя от всяка аптека.

За лечение на остри заболявания лекарят ми изписва медикаменти за не повече от 10 дни, като задължително указва срока на валидност на рецептата.

 

Имам хронично заболяване.

Личният ми лекар ме информира дали подлежа на диспансеризация при него или трябва да бъда включен за диспансерно наблюдение при лекар специалист. Лекарят, при когото се водя на диспансерен отчет, ме информира какви и колко изследвания и консултации трябва да ми се правят. Той проследява хроничното ми заболяване.

 

За лечението на хроничното ми заболяване са необходими лекарства. Нужно е да закупя от книжарница за медицинска документация Рецептурна книжка на хронично болния, в която личният ми лекар вписва своите и моите данни, и отбелязва хроничните ми заболявания. Трябва да заверявам рецептурната книжка в районната здравноосигурителна каса по местоживеене или в съответния общински офис на РЗОК.

В рецептурната книжка личният ми лекар или лекарят специалист по профила на заболяването вписва лекарствата и медицинските изделия, нужни за моето лечение.

Всеки месец лекарят, наблюдаващ хроничното ми заболяване, изписва нужните  лекарства на рецепта-бланка на НЗОК и ги вписва в рецептурната книжка.

С рецептурната книжка и рецептата получавам лекарството от аптека, сключила договор с НЗОК. Ако то е платено частично от здравната каса, доплащам необходимата сума. 

Рецептата за лекарствата за хроничното ми заболяване има валидност 30 дни. Изключение правят медикаментите, съдържащи наркотични вещества. Те се изписват за не повече от 30 дни, но срокът на валидност на рецептата е 7 дни от датата на издаването.

Трябва своевременно да представям за заверка рецептурната си книжка в РЗОК по местоживеене. Трябва да подам и декларация, с която да удостоверя, че съм здравноосигурен.

 

За лечението ми са нужни скъпоструващи лекарства, изписвани по протоколи IА или IВ.

Лекарят специалист, който наблюдава състоянието ми, ме информира какви документи трябва да представя пред РЗОК, за да кандидатствам за лечение със скъпоструващи лекарства. Лекарят изготвя и нужния протокол-бланка на НЗОК. Подавам документите, заедно с молба за отпускане на съответното лекарство до директора на районната здравноосигурителна каса по местоживеене. Трябва да подам и декларация, с която да удостоверя, че съм здравноосигурен.

С рецептурната книжка, рецептата и ксерокопието от протокола получавам лекарството от аптека, сключила договор с НЗОК. Ако то е платено частично от здравната каса, доплащам необходимата сума.

Ако получавам скъпоструващи лекарства по протокол IA за дадено заболяване, не може да ми бъде предписвано друго лекарство за същото заболяване от Лекарствения списък на НЗОК.

 

Нуждая се от стоматологично лечение.

Мога да посетя всеки зъболекар, сключил договор със здравната каса. На видно място в кабинета му е обявен списък със стоматологичните дейности, които са изцяло или частично заплатени от здравната каса.

Трябва да представя на зъболекаря личната си здравноосигурителна книжка, в която той вписва какви лечебни дейности от договорените със здравната каса ми е извършил. Ако тези дейности не са заплатени изцяло от НЗОК, доплащам необходимата сума.

За всяко посещение при стоматолог заплащам потребителска такса от 1.50 лв. (1% от минималната работна заплата).

 

Нуждая се от консултация или лечение при специалист-стоматолог.

Зъболекарят ме изпраща с талон-направление при специалиста. Той ме консултира и провежда лечението, за което доплащам или заплащам изцяло. Ако се окаже, че трябва да се лекувам или оперирам в болница, специалистът или общопрактикуващият стоматолог ми издава талон-направление за болнично лечение. НЗОК заплаща стоматологично лечение в болница по 4 клинични пътеки.

 

Трябва да постъпя за лечение в болница.

Личният ми лекар или специалистът ме изпращат с талон-направление към избрана от мен болница, която е сключила с РЗОК договор за лечение на съответното заболяване по клинична пътека. Направлението е валидно 30 дни до прегледа в диагностично-консултативния блок на болницата.

При постъпването в лечебното заведение лекарят ме преглежда, обяснява ми диагнозата и обсъжда с мен начина на лечението, както и рисковете, свързани с него.

НЗОК заплаща изцяло лечението ми по клинична пътека, заедно с лекарствата и консумативите, с изключение на случаите, които са изрично упоменати.

За всеки ден болнично лечение заплащам само потребителска такса  от 3.00 лв. (2% от минималната работна заплата).  Ако се налага да се лекувам в болница повече от 10 дни за една година, не заплащам потребителска такса за престоя си след 10-тия ден.

Лечението по клинична пътека включва и контролен преглед, след изписването ми от болничното заведение.

Трябва да  предоставя издадената ми от болницата епикриза на личния си лекар, защото той ще продължи да наблюдава моето здравословно състояние.

Когато се лекувам в болница имам право:

·         да приема или да откажа посещения;

·         да ползвам услугите на психотерапевт, юрист и свещенослужител;

·         да продължа образованието си и да имам достъп до занимания, отговарящи на моите социални, религиозни и културни потребности.

 

Страдам от нелечими заболявания с неблагоприятна прогноза.

Имам право на палиативни медицински грижи. Те се оказват от личния лекар, от лечебни заведения за извънболнична и болнична помощ, от диспансери и хосписи. Тези грижи включват:

·         медицинско наблюдение;

·         премахване на болката и психоемоционалните ефекти на болестта;

·         морална подкрепа за мен и моите близки.

 

Като здравноосигурен аз имам и задължения:

·         Трябва редовно да плащам здравноосигурителните си вноски;

·         Трябва да нося личната си здравноосигурителна книжка винаги, когато посещавам личния си лекар или стоматолога;

·         Трябва да се явявам на задължителен профилактичен преглед, изследване или имунизация;

·         Трябва да изпълнявам предписанията на лекаря (стоматолога), както и изискванията за профилактика на заболяванията;

·         Трябва да спазвам установения вътрешен ред на лечебното заведение, в което полу­чавам медицинска или стоматологична помощ;

·         Трябва да уважавам професионалното и човешкото достойнство на лекарите и стоматолозите;

·         Не трябва да увреждам умишлено собственото си здраве или здравето на друг човек.

 

Потребителска такса за медицинска и стоматологична помощ

Като здравноосигурен гражданин, съгласно Закона за здравното осигуряване при всяко посещение при личния лекар, лекаря специалист в извънболничната помощ и стоматолога заплащам потребителска такса в размер на 1% от минималната работна заплата.

За всеки ден болнично лечение заплащам потребителска такса в размер на 2% от минималната работна заплата. Ако се лекувам в болница повече от 10 дни в рамките на една година, не заплащам потребителска такса за престоя след десетия ден.

Когато си правя изследвания, назначени от личния лекар, лекаря специалист или стоматолога, в лабораторията заплащам:

·         Цена за вземане на биологичен материал (сумата не може да бъде по-висока от 2 лв. за едно посещение в лабораторията, независимо от броя на изследванията)

или

·         Потребителска такса.

 

От заплащане за таксата за вземане на биологичен материал се освобождават лицата без доходи, настанени в домове за деца и юноши, домове за деца от предучилищна възраст и домове за социални грижи.

 

Потребителска такса заплащам за оказана медицинска и стоматологична помощ:

·         Преглед

·         Поставяне на диагноза

·         Издаване на направление за консултация или за изследвания - след преглед

·         Назначаване на медикаментозно лечение (изписване на рецепта) - след преглед

·         Възстановителни процедури

·         Изследвания

·         Лечение

·         Профилактични дейности

 

Потребителска такса за оказана извънболнична и болнична медицинска и стоматологична помощ не заплащат:

·         Деца до 18-годишна възраст

·         Бременни и родилки до 45 дни след раждането

·         Безработни, регистрирани в бюрото по труда

·         Военнослужещи на наборна военна служба

·         Пострадали при/или по време на отбраната на страната 

·         Ветерани от войните, военноинвалиди

·         Задържани под стража или лишени от свобода

·         Социално слаби, получаващи помощи според Правилника за социално подпомагане

·         Граждани без доходи, настанени в домове за социални грижи

·         Пациенти със злокачествени новообразувания

·         Инвалиди първа група, с право на чужда помощ

·         Медицински специалисти (завършили медицински училища).

 

В Приложение № 13 към Националния рамков договор 2005 е поместен  списък на заболяванията, при които здравноосигурените граждани са освободени от заплащане на потребителска такса.

 

 

 

Община Първомай 

1. ЕТ "Д-р Стефан Павлов Павлов"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, ул. Княз Борис І 51, ет.1, каб.18

Управител: Стефан Павлов Павлов

Телефон: 0888677817, Факс: , Е-mail: stpavlov@abv.bg

     1. Стефан Павлов Павлов - общопрактикуващ лекар

2. ЕТ "Д-р Еленка Пенчева Карагьозова"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, ул. Княз Борис І 51, МЦ І - ет.3, каб.63

Управител: Елена Пенчева Карагьозова

Телефон: 0336/3714, Факс: , Е-mail

     1. Елена Пенчева Карагьозова - общопрактикуващ лекар

3. ЕТ "Д-р Атанаска Стоянова Симеонова"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, Пръвомай, ул. Княз Борис І 51-ет.3, каб.59 , Татарево-първи филиал,Крушево-втори филиал

Управител: Атанаска Стоянова Симеонова

Телефон: 0336/289,6640, Факс: , Е-mail

4. ЕТ Ангел Матеев

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Градина, с.Градина ул.Иван Вазов 6

Управител: Ангел Неделчев Матеев

Телефон: 2342, Факс: , Е-mail

     1. Ангел Неделчев Матеев - общопрактикуващ лекар

5. ЕТ Валентин Начев - АИППМП

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, с. Езерово ул. 4-та №6 ет.1 каб. 1,2- база с. Воден ул. 1-ва №10 ет.1 каб.1,2

Управител: Валентин Начев

Телефон: 0898/302507, Факс: , Е-mail

     1. Валентин Начев - общопрактикуващ лекар

6. ЕТ Васил Николов Попов

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, гр.Първомай, ул.Орфей 3-база, филиал-СЗУ с.Езерово и Драгойново и ФЗП-с.Воден, с.Православен и с.Буково

Управител: Васил Николов Попов

Телефон: 088445578, Факс: , Е-mail

     1. Васил Николов Попов - общопрактикуващ лекар

7. ЕТ Величка Кичекова

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, гр.Първомай,ул.Княз Борис І,51 ,ет.1,каб.31

Управител: Величка Тодорова Кичекова

Телефон: 6044, Факс: , Е-mail

     1. Величка Тодорова Кичекова - общопрактикуващ лекар

8. ЕТ Весела Тошева

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, ул.Княз Борис І 51, МЦ І-Първомай ЕООД, ет. 3, каб.66 и 67

Управител: Весела Ламбрева Тошева

Телефон: 3161/283, Факс: , Е-mail

     1. Весела Ламбрева Тошева - общопрактикуващ лекар

9. ЕТ Гина Христова

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, ул.Княз Борис І, 51

Управител: Гина Димитрова Христозова

Телефон: 5059, Факс: , Е-mail

     1. Гина Димитрова Христозова - общопрактикуващ лекар

10. ЕТ Диан Гладичев -АИППМП

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, Княз Борис I ет 3 каб 65;66

Управител: Диан Недков Гладичев

Телефон: 3161/232, Факс: , Е-mail

     1. Диан Недков Гладичев - общопрактикуващ лекар

11. ЕТ Здравко Шекеров

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Искра, с.Искра, СЗУ каб.1

Управител: Здравко Александров Шекеров

Телефон: 442430, Факс: , Е-mail

     1. Здравко Александров Шекеров - общопрактикуващ лекар

12. ЕТ Константин Пашев

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Дълбок извор, с.Дълбок извор

Управител: Константин Николов Пашев

Телефон: 772295, Факс: , Е-mail

     1. Константин Николов Пашев - общопрактикуващ лекар

13. ЕТ Пенко Запрянов

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Виница, с. Виница

Управител: Пенко Костадинов Запрянов

Телефон: 0336/4416, Факс: , Е-mail

     1. Пенко Костадинов Запрянов - общопрактикуващ лекар

14. ЕТ Петя Маджарова

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, кв.Дебър, ул.Цариградска, 43 МЦ І -Първомай ЕООД ет.1, каб.2

Управител: Петя Тодорова Маджарова

Телефон: 0336/8488, Факс: , Е-mail

     1. Петя Тодорова Маджарова - общопрактикуващ лекар

15. ЕТ Стефан Бялков

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Първомай, гр.Първомай,ул.Княз Борис І,51 ,ет.2,каб.34

Управител: Стефан Василев Бялков

Телефон: 3161/253, Факс: , Е-mail

     1. Стефан Василев Бялков - общопрактикуващ лекар

16. ЕТ"Д-р Станка Илиева Апостолова-АИППМП"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: с.Крушево, ул.21-ва №17а

Управител: Д-р Станка Илиева Апостолова

Телефон: 0336/3968, Факс: , Е-mail

     1. Д-р Станка Илиева Апостолова - общопрактикуващ лекар

17. ЕТ"Д-р Стоянка Георгиева Миткова-АИППМП"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: с.Дълбок извор, с.Дълбок извор

Управител: Д-р Стоянка Георгиева Миткова

Телефон: 089712488, Факс: , Е-mail

     1. Д-р Стоянка Георгиева Миткова - общопрактикуващ лекар

18. СП Желязко Джангозов"

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Искра, Искра ЗС ет.2 каб.1

Управител: Желязко Петков Джангозов

Телефон: 2044, Факс: , Е-mail

     1. Желязко Петков Джангозов - общопрактикуващ лекар

19. СП Паун Колев Тенев

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Дълбок извор, с.Дълбок извор, ет.1, каб.1

Управител: Паун Колев Тенев

Телефон: 03164/2000, Факс: , Е-mail

     1. Паун Колев Тенев - общопрактикуващ лекар

20. СП Пепа Ив.Куновска- Иванова

Област(РЗОК): Пловдив

Община: Първомай

Населено място: Караджалово, с.Караджалово, СЗУ

Управител: Пепа Иванова Куновска-Иванова

Телефон: 03165/2390, Факс: , Е-mail

     1. Пепа Иванова Куновска-Иванова - общопрактикуващ лекар