Page 7 - 090514parvomayopr

Basic HTML Version

Фиг.3 ­ Международен път Е­80 като част от европейската пътна мрежа
През общината преминава и трансевропейската ж.п. линия, включваща 
маршрута София – Истанбул. По протежението на тази ж.п. линия, на общинската 
територия има три ж.п. гари – Виница, Първомай и Караджалово. Това местоположение 
през годините е играело съществена роля както за икономиката на общината, така и за 
нейното демографско и социално развитие. 
Важно е да се отбележи, че с изграждането на трасетата на автомагистралите 
„Тракия“ и „Марица“ (т.н. „надлъжно направление“ в посока изток – запад), 
гореспоменатия транс – континентален автомобилен път от Западна и Централна 
Европа към Близкия Изток се измества извън територията на общината, но остава в 
непосредствена близост и с много добра транспортна достъпност. 
„Отместването” на основните инфраструктурни коридори, обаче не влияе на 
факта, че Първомай попада в центъра на т.н. „Оперативен триъгълник”, който обхваща 
най­активната територия на Южен централен район за планиране, очертан по 
„върховете“ от Пловдив, Стара Загора и агломерацията Хасково­Димитровград – с 
икономически, териториален и демографски потенциал, равностоен на София – важна 
предпоставка за равномерното балансирано развитие на ЮЦР и страната като цяло – 
постулат залегнал в изискванията на ЕС и ЗРР. 
Тези две особености на местоположението на община Първомай оформят и едно 
важно нейно предимство – възможността да се съхрани чистотата на въздуха и 
природата, днес качества, по­ценни от силното урбанизиране на дадена територия. В